Mercedes Benz 500 K 1935 Sport Roadster

alt Mercedes Benz 500 K 1935 Sport Roadster, Pocher-Rivarossi M=1:8 méretarányú K 80 katalógusszámú összerakott modellt a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum a Nemzeti Kulturális Alap Szakmai Kollégium támogatásával vásárolta meg.

 Az autó Deák László modellkereskedő üzletében bemutató modellként volt látható. A kereskedés megszűnése miatt a tulajdonos árukészletének egy részét a múzeumnak felajánlotta, köztük a bemutatott modellt is.

A vételre felajánlott modell 1975-ben készült a Mercedes Benz 1935-ös 500 K Sport Roadsteréről készült modell a Pocher cég legbonyolultabb modellje volt.

A modell kit (összerakás előtt) 2378 darab alkatrészből állt, összeszerelve 66 cm hosszúságú modellt eredményezett. A modell teljes tömege meghaladja a 13 kg-ot.

 Az autómodellek építése szinte egyidős az autóval. A tömegméretű modellgyártás mellett, mint pl. Matchbox is, kiemelkednek a kis darabszámban rendkívüli gondossággal, az eredetivel azonos anyagokból készült autómodellek gyártói. Ilyen autómodell gyártó volt a Pocher gyár is, amely nevét Arnaldo Pocherről kapta. Pocher 1911-ben született Olaszországban és 1948-ban alapította cégét autó és vasútmodellek gyártására. A modelleket kezdetben M=1:13, majd M=1:8 méretarányban készítették el, az eredeti járművek alapján, úgy, hogy a jármű szinte minden alkatrészét legyártották és az alkatrészeket a vásárlónak kellett összeszerelnie, amely több száz órát is igénybe vehet.

Palettájukra vagy rendkívül népszerű, vagy nagynevű autómárkákat választottak. Így került gyártásba pl. a Fiat 500-as és 600-as típusa, vagy az Alfa Romeo, a Ferrari, vagy a Porsche egy-egy típusa.

Az egyes típusokat egy, vagy néhány évig építették és a későbbiekben már nem tértek vissza ugyanahhoz a járműhez. A modellek eladási ára a nagy kézi-munka igény miatt magas volt. 1968-ban az Alfa Romeo 8 C sportkocsijának modellje 72 000 Lírába került. 1972-ben az Alfa Romeo Touring típusát, 1975-ben a Mercedes 2 típusát, 1977-ben a Rolls-Royce egy típusát, a következő években a Ferrari két típusát, majd Porsche 911-es modelljét készítették. Az alapító halála után a céget átvette a Rivarossi modellgyár egy ideig Pocher-Rivarossi, majd Rivarossi néven készítették modelljeiket.

 


1936-ban mutatták be a Mercedes sportautóinak akkori csúcsmodelljét, az 500 K típust. Később a motor hengerűrtartalmát és teljesítményét tovább növelték. Az 500 K soros nyolchengeres 5000 cm3-es motorjának teljesítménye 115 LE (86 kW) volt. A motor teljesítményének növelésére külön lehetett a vezetőülésből kapcsolni egy mechanikus feltöltőt; egy Roots fúvót, amivel a motor teljesítménye átmenetileg 180 LE-re volt emelhető. Evvel a gépkocsi végsebessége 170 Km/h fölé emelkedett. A növelhető teljesítményre utalt a típusnévben feltüntetett „K”(kompresszor) betű. A teljesítménynövelésnek ezt a módját a Mercedes már az 1920-as évek elejétől alkalmazta. A típust 1940-ig gyártották többféle alvázmérettel és karosszéria kialakítással. Összesen 342 db készült e típusból.

 

  Az oldal tetejéreAz oldal tetejére

Galéria