Kedves Látogatók!
A Vegyészeti Múzeum augusztus 13-31. között nyári karbantartás miatt zárva tart.
Köszönjük a megértést!
Sikeres hazai és világhírű nemzetközi építészirodák vesznek részt a Közlekedési Múzeum új telephelyének kialakítására kiírt tervpályázaton. A MÁV egykori Északi Járműjavítójának területén, a vasúti üzem értékes épületeinek megőrzésével és bővítésével nemcsak az ország egyik legnépszerűbb múzeuma talál végleges otthonra, hanem egész új kulturális városnegyed születik.
Augusztus 1-jétől megváltozott nyitvatartási renddel várják tagintézményeink a látogatókat.
Bittera Gyula a magyar illóolajipar megteremtője, ő volt az aki az 1920-as évek elején felismerte az illóolajnövények hazai természetének és feldolgozásának jelentőséget. Az Északipart legfrissebb számában olvashattok róla egy különleges összeállítást. A cikk megszületéséhez pedig többek között a Magyar Vegyészeti Múzeum anyagait is felhasználták.
A Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum szervezésében Új híd a Dunán – 15+1 híd Budapesten címmel nyílt új időszaki kiállítás Budán, a Ganz Ábrahám Öntödei Gyűjteményben. A tárlat nem csak a Galvani utca – Illatos út vonalában megépítendő Új Duna-híd nemzetközi tervpályázatának munkáit mutatja be, hanem Budapest páratlan hídjainak kultúrtörténeti aspektusait is.
Június 29-én nyitotta meg legújabb időszaki kiállítását a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum Budapestiek a Dunán - Utazások a Dunakanyarba címmela neszmélyi Hajóskanzenben. Az eseményt Dr. Völner Pál a Magyar Hajózási Országos Szövetség elnöke és Dr. Zsigmond Gábor, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgató-helyettese nyitotta meg.
Megújulnak a városi közlekedés miniatűr gyöngyszemei – ön is segítheti a Közlekedési Múzeum értékes modelljeinek restaurálását.
A Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum ismét kivételes fontosságú Ikarus buszokat mentett meg. A Múzeum legújabb szerzeményei az autóbuszgyártás történetében meghatározó jelentőséggel bíró 200-as autóbuszcsalád egyik tagja a 260-as, míg a másik különlegesség az Ikarus 415.
A BKV-val szoros szakmai együttműködésnek köszönhetően egy ZIU-9-es trolibuszt sikerült beszereznie a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeumnak. A jármű a világ egyik legmeghatározóbb trolibusztípusa volt, ami hosszú időn keresztül képezte a fővárosi trolibuszközlekedés gerincét, így figyelemre méltó darabja lesz a Múzeum, jelenleg is folyamatosan bővülő gyűjteményének.