A közelmúltban világszerte több példát láthattunk arra, hogy egy kulturális beruházás egész városrészek megújításának katalizátora lehet. Ezeken a helyeken összekapcsolódik a városi múlt, az elmúlt korszakok lenyomata és a dinamikus jövő, hogy újszerű és előremutató jeleket helyezzen az épített városi környezetbe. A beérkezett pályamunkák magas színvonala biztosítja azt, hogy a kőbányai rozsdaövezetben fekvő hét hektáros terület megújítása egy hasonló sikertörténet legyen. Az új múzeumi épület a főváros egyik kiemelkedő látványossága lesz, egy találkozási pont, ahol a kultúra és a közlekedés, az ipari örökség és a kortárs építészet egyedülálló módon fonódik össze.

Így nemcsak egy színvonalas kiállítótér jön létre, hanem a múzeum valamennyi funkciójának megújítása mellett egy új közösségi tér is létesül Kőbányán. A tervpályázat során ezért a múzeum és a nemzetközi zsűri arra is kíváncsi volt, hogy a hazai és a világ különböző részeiből jelentkező építészirodák hogyan gondolkodnak a kultúra és a közlekedés sajátos, a fizikai és a szellemi térben végbemenő fúziójáról.

Mind a magyar, mind a nemzetközi környezetből a középületek tervezésében legjáratosabb építészirodák vettek részt a megmérettetésen, és kiváló pályaműveket nyújtottak be. Innovatív, jövőbemutató művek születtek, melyek modern kulturális negyedet álmodnak az egykori rozsdaövezet helyére.


Kiállításunkon most a nyertes és díjazott munkák mellett az összes beérkezett pályaművet bemutatjuk. A terveket az egykori Északi Járműjavító és a Közlekedési Múzeum történetével egészítettük ki, hogy a nagyközönség részletesebben is megismerhesse az új Közlekedési Múzeum átfogó megújítását.